ninadownunder.reismee.nl

laatste dag

Nou dit is dan mijn laatste verhaaltje:( aaaah jammer..

Om even terug te komen op mijn vorige verhaal, we zijn dus mee gegaan op de manta ray toer.. zee schildpadden en rif haaien gezien en ook.... de grote rog!
We hadden geluk!
De rog was een paar meter onder water en konden hem redelijk goed zien! In het begin vond ik het een beetje tegen vallen want hij leek veel kleiner dan op het plaatje.. maar toen ik naar beneden dook om dichtbij te kunnen zwemmen, zag ik pas dat ie heel groot was! Ik zat aan een kant van zijn staart en als ik mijn armen wijd deed, dan was dat net kleiner de ene kant van zijn vleugel! Heel mooi het leek net alsof ie door het water vloog..

Daarna zijn we doorgereden naar exmouth, een klein stadje (ik vind het een dorp) waar de emu's gewoon langs het winkel centrum en verder door de stad liepen. Op de kamping kwam er ook nog even eentje bij ons kijken.

Die nacht zijn we op zoek gegaan naar schildpadden, die daar aan het strand hun eieren kwamen leggen. Helaas niet gevondend maar wel veel sporen gezien en de plekken waar de schildpadden hun eieren begraven hadden.

De de daar op zijn we lekker gaan zwemmen in het heldere blauwe water.. die nacht hebben we onze eerste poging gedaan om ergens wild te kamperen, in plaats van op de kamping.. dat hebben we na een uur al opgegeven:P Wij zijn luxe paarden! We willen WC's en een douche en fatsoenlijke schaduw in die achterlijke hitte! dus de boel weer ingepakt en naar de kamping toe..

Daarna zijn we naar een stadje gereden waarvan ik de naam even vergeten ben, maar de was de one mile jetty. Dat is een oud treinspoor die over het water loopt die vroeger dus gebruikt werd. Toen we er overheen liepen hebben we dolfijnen, barracuda's, zeeschildpadden, een haai en dugongs gezien! dugongs zijn zeekoeien en daar hadden we vooral veel geluk mee! Echt ongelofelijk dat we die allemaal op die ene plek tegen kwamen! Er was verder helemaal niemand daar dus we hadden de bezichtigingen voor onszelf.

Daarna zijn we naar Kalbarri national park gegaan.. dat is een erg mooi national park met mooi kliffen langs de zee en nog mooiere uitkijkpunten langs de rivier! de eerste dag hebben we de zeekliffen bekeken en de tweede dag hadden we een toertje geboekt om naar 'natures window' te gaan. Wat dus een van de mooiste en dus ook de bekenste dingen is daar. Daarna zou de toer ons naar de rivier brengen om te kanoeen. Dus ik en hartger vroeg ons bed uit en op het moment dat ik mijn schoenen aan het aantrekken was (jaa mulder: me meindl's) kwam de toer leider naar ons toe om te zeggen dat het niet door ging:( KUT! had daar echt heel veel zin in..

Dan toch maar proberen om met onze kampervan naar natures window te rijden, terwijl dit eigenlijk een weg bedoelt voor jeeps (4wd) was.. dat was dus ook echt zo.. dus na 10 min zijn we snel omgekeerd en weer terug naar het informatie centrum gegaan. Daar hebben we een late Jeep toer geboekt. Dus wij op de afgesproken plek, op de afgesproken tijd wachten.. niks.. was die toer ook gecanseld! Nou ik hoef die achterlijke natures window dus NOOIT in me leven te zien! wat een pech!

Toen zijn we naar een ander uitkijk punt gereden en de rivier was echt prachtig! met hele mooie begroeing er omheen.. ik had er graag gevaren met me kano:P

Vervolgens het hele eind naar Perth gegaan! We hebben vandaag een echte digeridoo gekocht en ik kan er al een beetje op spelen! Hartger ook, maar niet zo goed als ik natuurlijk;)

Nou ik ga zo inchecken.. hopelijk gaan ze niet zeuren over mijn overgewicht aan bagage.. want ook al heeft hartger maar 7 kilo mee genomen hierheen.. met mijn koffer komen we nog boven het toegestaande gewicht uit! Bedenk wel even dat die vol met kadotjes zit!

nou straks nog 17 uur in hong kong en dan ben ik eindelijk weer thuis!

heb er heel veel zin in om jullie allemaal te zien !

Dikke kus en tot snel!

Reacties

Reacties

Karen

Super leuk wat jullie allemaal gedaan hebben!;-)

Spreek je snel!

xxxx

simone

Hoi Nina, Ik heb alles gevolgd en dat was een superleuke reis!
Veel groeten, Simone (ook van Jamie)

Corinda

Een hele goede reis en tot in Nederland.

Groetjes

Caroline

Nina, als je dit nog leest, hele goeie reis en tot gauw!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!