ninadownunder.reismee.nl

Great Barrier Reef

Nou EINDELIJK

Ik ben wezen duiken in het Great Barrier Reef! Wat vet was dat zeg!

Ik zal bij het begin beginnen.. wantdat doen we allemaal

De eerste dag kwamen we aan op Arlie beach
Daar verbleven we in een hostel, ik was daar met Kirsten en Jeroen.. We wilden gaan zwemmen dus we gingen die middag naar het strand. Wij dacht Yes! nou gaan we eindelijk op de witte stranden zwemmen van de postkaarten! maar nee.. Het stonk daar zo ongelofelijk hard! Dat wil je echt niet mee maken.. en het water had een rode kleur.. toen meer bij het zand werd het groen.. en wat aangespoeld op het zand was het knal blauw.. lekker chemische teringzooi dacht ik nog! mooi dat ik niet ga zwemmen..

Er was gelukkig een namaak strand: een gat in de grond met zandkleurig beton, zand er omheen gestord en zwembad water! Wat bleek het waren afvalstoffen van het rif... en het was maar goed dat we niet waren gaan zwemmen! Het was schijnbaar kwallen seizoen en anders waren we keihard gestoken! wij wisten namelijk van niks!

Nou de volgende dag..
Waren we gaan zeilen.. dat was heerlijk! Lekker zeilen en zonnen op het net van de catamaran! Ik zal al dat mooi blauwe water onder me langs glijden.. heerlijk! Toen zijn we gestopt bij een eiland.. daar was het witste zand ter wereld.. bijna puur zand! toen we ook het land op gingen was het totaal niet heet aan je voeten.. We moesten alleen wel zwemmen met een wetsuit want het was natuurlijk kwallen seizoen.. dat was wel irritant!

Daarna gingen we ergens anders heen om te snorkelen.. en toen zag ik alle kwallen pas! ze waren namelijk doorzichten maar met snorkelen, elke meter die ik zwom was er wel een kwal.. het leek wel een heel nest! in de eerste 10 minuten ongeveer heb ik 30 kwallen geteld.. toen ben ik er maar mee opgehouden.. wel mooie vissen gezien en veel.. alleen het water was troebel..

De derdedag...
Gingen we met een grote bood naar een platform wat 100 kilometer van de kust af lag vlak naast een rif. Daar ben ik wezen duiken! Dat was echt prachtig! Het leek net een tekenfilm! toen ik het water uit kwam was ik ook helemaal vrolijk er van! Ik denk dat je zelfs van magische paddenstoelen niet zo'n goeie trip krijgt! eerst hield de duik instructeur ons de hele tijd vast aan ons arm! (mij en kirsten) nou dat vond ik echt belachelijk! dus toen heb ik met gebaren duidelijk gemaakt dat ie maar lost moest laten.. dat dee die en toen kon ik eindelijk alles lekker van dichtbij bekijken! Nemo gezien en Dora! joehoe! Ik heb geen foto's gemaakt onderwater, dus heb op het internet plaatjes gezocht van wat ik gezien heb.. twee huisgenootjes waren namelijk ook al naar dat platform geweest en die zeiden dat al hun onderwater foto's mislukt waren met zo'n wegwerp ding.. maar heb wel boven water foto's gemaakt die zet ik er binnekort op!

Bij het snorkelen heb ik, waar het rif eindigt en het diepe water begint nog vet grote vissen gezien! ik ging er naast zwemmen en hij kwam van me voorhoofd tot onder me navel! wauw! en zijn voortanden waren net zo groot als mijne!
verder nog lekker gezond op het dek en toen weer terug!

We hebben geen een avond zin gehad op uit te gaan omdat we zooo gaar waren van de zon! we hebben lekker in de tuin van het hostel gezeten met een wijntje.. toen een avond was onze wijn op en toen hebben we er een uit de gezamelijke koelkast gejat.. die was van een ander meisje uit het hostel.. 'michelle' stond er op het labeltje.. nou michelle hij was lekker! maar om het goed te maken, vonden we duits bier van iemand in de koelkast, die gene wasallang weg(die datum moest namelijk ook op het labeltje staan) dus om het goed te maken hebben we dat in haar tas gedaan:P

Verder waren de avonden niet zo spectaculair.. meestal lagen we elf uur in bed zo gaar waren we!behalvetoen ik en jeroen snachts stiekem in het zwembad van het hostel zijn gaan zwemmen! Eerst een gekut om over het hek heen te klimmen.. toen kleren uit en plons.. 10 minuten later kwam de receptie jongen er aan.. die zei gewoon heel relaxt: Guys the pool is closed.. hij wachte niet eens tot we het zwembad uit waren hij ging daarna gelijk naar bed! maar hij zal wel irritante toeristen gewend zijn die stiekem in het zwembad gaan!

Ik heb wel een hele mooie dolfijn na gedaan! kirsten heeft de foto vanaf het balkon gemaakt toen we in het zwembad waren.. die foto zien jullie snel! hahah

nou en toen vierde dag..

og ff snel een duik genomen in het zwembad en naar huis gevlogen..

Jullie denken misschien dat ik alleen maar vakantie vier.. maar op me stage is het ook heel leuk! ik ben gek op al me collega's! En ik houd me op het moment veel bezig met kopen van marketing materiaal: we moeten voor het einde van het jaar 5000 dollar uitgeven aan marketing materiaal! dus ik zit op internet bij onze 'supplier' te kijken voor pennen, usb sticks, t shirts allemaal met ons logo.. en dan vraag ik of ze offertes willen opsturen voor verschillende hoeveelheden etc.. En we zijn bezig met ons eigen stuk op het intranet (interne website) en ik mag de stukken tekst schrijven die de verschillende processen van de marketing afdeling weergeven.. dus als mensen iets van ons willen: welke formulieren moeten ze dan invullen en wat gebeurd er dan, hoe verloopt het process.. wat doen wij verder en waar kunnen ze voorbij ons terecht etc. Heel leuk

Dus alles gaat helemaal prima:)

ik zet snel meer foto's online!

Kusjes!

Reacties

Reacties

mama

Lekker Nina!!!!

Ga zo door!!!!!

Oma en Opa

Wij voelen er veel voor om een bejaardenreisje te maken naar dat mooie land. hahaha!!!

Nina

Nou kom maar gezellig op visite hoor! hahahah of als jullie een andere keer gaan ga ik wel mee als tourgids!

Tineke

Waarschijnlijk had Björn zijn sperma geloosd daar in de buurt van Arlie beach.... hadden de kwallen jonge honden look??? ;-)

Nina

Jaa ze hadden inderdaad wel wat van bjorn weg!
Het voordeel van de kwallen is alleen dat je er doorheen kan kijken:P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!