ninadownunder.reismee.nl

Mega update: Abseilen, duiken, kerst, nieuwjaar

Hallo allemaal!!

Das lang geleden! Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en of jullie leuke dingen gedaan hebben met kerst en nieuwjaar! In iedergeval gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik heb een hoop te vertellen dus ik begin gauw:

Abseilen

Ik ben wezen abseilen bij de blue mountains! Dat was echt heel gaaf! Ik ging met twee mensen van me werk: Caroline en Vinnie en nog een vriend van Vinnie.

Die vriend was een beetje raar want die zat alleen maar foto's van zichzelf te maken, maar we hebben toch een gezellige dag gehad. We hebben op het kantoor van de organisatie de spullen ingepakt en hebben een briefing gekregen. Het was heel leuk want we waren met zijn vieren een groep, dus er waren geen andere mensen bij behalve de twee begeleiders.

We begonnen bij een heel laag bergje om de oefenen, die was misschien 3 meter ofzo. Nou dat ging prima. Toen zijn we een afdaling van 15 meter gaan maken, dat was echt heel leuk, iedereen kon het redelijk goed, dus we konden er een paar keer van af. Na een paar keer oefenen konden we zelfs naar beneden rennen/ huppelen. Dus we waren klaar voor de grote afdaling!

We zijn ergens anders naar toe gegaan met de auto, die hebben we langs de weg geparkeerd, toed zijn we over de vangrail van de weg geklommen en door de rotsen naar de abseil plek gelopen. We hadden echt een heel mooi uitzicht over de blue mountains, daar heb ik al genoeg foto's van gemaakt tijdens mijn blue mountains tripje, maar toch was het echt prachtig om weer te zien.

Toen begon de grande afdaling. We moesten in total 200 meter naar beneden en die afdaling werd opgesplitst in kleinere afdalingen. Dus het was een stuk naar beneden toe, dan langs de afgrond en door de bush naar de volgende afdaling lopen. Het was echt gaaf! De eerste afdaling zat gelijk tegen de 60 meter aan! Een was een kale rotswand die kaars recht naar beneden liep! En in plaats van 60 meter, keek je 200 meter naar beneden want je kon alles tot op de grond zien. Het was echt heel vet! We hebben allemaal verschillende soorten afdalingen gemaakt, een kaarsrechte kale rotswand, eentje met allemaal planten en begroeing er op, eentje met allemaal stukken uitstekende rotsen, waardoor je af en toe een heel stuk viel.. het was echt gaaf om te doen.. op het eind kon ik ook grote sprongen maken en springend naar beneden gaan.

Duiken

Nou en ik heb eindelijk mijn duik diploma gehaald! Ik ben een Padi open water diverJ..

Ik moest eerst een heel boek lezen met allemaal theorie over gewicht, luchtdruk, dingen die fout kunnen gaan en hoe je dan moet reageren, hoeveel tijd er tussen verschillende duiken moet zitten omdat je anders te veel giftige stiffen in je lichaam hebt.. echt er kwam een stuk meer bij kijken dan ik dacht..

Vervolgens moest ik een theorie toets af leggen en zijn we de dag daarna in het zwembad alle oefeningen door gaan nemen.

Uiteindelijk heb ik al die oefeningen dus ook in de zee gedaan.

Het waren dingen zoals:

Oefeningen voor als je geen lucht meer hebt.. naar boven zwemmen terwijl je alleen maar uitblaast,de reserve slang van je buddypakkenetc.
verder moest ik duikbril afdoen en aan doen, me BCD (vest waar alles aan gekoppeld zit) en gewichten moest ik ook af en aan doen..
heen en terug zwemmen me compas..
proberen omop neutraal gewicht in het water te hangen
me eigen spullen in elkaar zetten
me niveau van een bepaald soort gas in melichaam berekenen
je buddy duwen voor als ie niet meer kan zwemmen.. kramp verwijderen..
me loboek invullen met tijd en diepte en hoeveelheid lucht etc..

Ik ben tijdens het duiken ook nog een paar keer haaien tegen gekomen, wel vriendelijke haaien: Wobegong sharks. Dat was heel vet, ik zag er op een gegeven moment eentje van anderhalve meter! Daar ben ik naast gaan liggen op een kleine anderhalve meter afstand.. toen heb ik een paar minutjes naar dat beest gekeken en toen zwom ie weg.. het was echt heel gaaf!

Kerst

Ik vind het wel heel jammer dat ik de witte kerst in Nederland heb mis gelopen! Dat was toch een bijzondere ervaring geweest. Ik hoopte dat ik er een ander soort bijzondere ervaring voor in de plaats zou krijgen, namelijk een hele warme kerst.. maar het heeft lekker geregent.. erg fijn.

Maar goed toch een leuke tijd gehad, op kerstavond zijn we een harbour cruise gaan doen. We waren op een boot met lekker eten en leuke muziek! Het was wel heel erg leuk om gewoon feest te vieren en lekker op een boot te dansen terwijl je langs Sydney vaart en je ziet al die grote gebouwen, opera hous, harbour bridge.. echt cool!

De volgende ochtend was er met het hele huis kerstontbijt georganiseerd, daar kreeg ik eindelijk mijn eerste echte kerst gevoel! De gezamelijke ruimte was versierd iedereen kwam ontbijten en het was heel gezellig. Die avond zijn we met een klein koppeltje uit eten gegaan. Twee meter lang pizza besteld en een toetjes toren! HMM!

Nieuwjaar

Met nieuwjaar ben ik met een klein groepje naar de harbour bridge gegaan om het vuurwerk te bekijken! We hadden geluk! We hadden een gratis plekje, waar geen drank in beslag genomen werd, het was rustig en goed uitzicht op het vuurwerk! We hebben er dan ook wel vanaf 5 uur smiddags gezeten...

Ik was heel benieuwt naar het vuurwerk, omdat het vuurwerk van Sydney zo bekend is! En inderdaad, het was erg mooi, maar meer naam dan daad moet ik zeggen..

We zijn daarna naar KingsCross gegaan (uitgaans centrum van Sydney) en daar zijn we in een bar/ club waar we wel vaker heen gingen wat gaan drinken!

Het was erg gezellig en zeker handig geweest, aangezien ik kennis gemaakt heb met de manager van die tent en tegenwoordig hebben we gratis entrée!

Maar daar heb ik nog maar een keer gebruik van gemaakt en binnenkort ga ik al weg naar perth!

De 11e stap ik in het vliegtuig en zie ik hartger!

Dan gaan we van perth naar exmouth en weer terug.. heb er heel veel zin in!

En dan ben ik de 23e al weer thuis waar ik ook heel veel zin in heb! Dus tot snel!

Reacties

Reacties

malika

Lieve Nina,

jij ook een gelukkig en gezond nieuw jaar!
jeetje, wat heb jij gave dingen gezien en gedaan zeg.... witte kerst in NL was idd echt super gaaf. heeft Hartger jou de foto's laten zien van ons kerst feestje, was super gaaf. en eindelijk zie je hartger weer na een lange tijd......... meis, geniet nog van je laatste paar weken in Sydney, en spreken elkaar als je weer terug bent, dikke kus van mij en maas-jan

Marleen

Ninaaa !

Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar natuurlijk!
Nog maar even en dan ben je alweer terug! Geniet er nog maar even lekker van, helemaal als Hartger over een paar dagen ook al komt!

Tot over een paar weekjes!
Kus

Corinda

Hoi Nina,

Nog de allerbeste wensen en wat een leuke verhalen weer. Je maakt echt supercoole dingen mee.

Morgen gaan opa en oma naar Spanje en binnenkort zie jij Hartger weer. Aftellen tot Hartger er is en tot jullie 'beidjes' weer thuis zijn.

Ik wens jullie samen nog een hele leuke vakantie toe!!

Groetjes van ons en een dikke X van Jan,
Arie, Corinda & Jannneman.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!