ninadownunder.reismee.nl

Hi ya mate!

nou er is al behoorlijk wat gebeurt sinds ik in australie ben!

waar zal ik eens beginnen.. me stage!

me stage is hartstikke leuk.. er zijn hele leuke mensen en me stagebegeleider is een jonge vrouw van 24.. dus lekker relaxed! ik had me vandaag verslapen en gelukkig maakte me kamergenoot me om kwart voor 9 wakker! moest om 9 uur op me werk zijn.. toen ik er om 10 voor half 10 was en ik uitlegde dat ik me verslapen had moesten ze laggen en zeiden dat ik dan nog best snel gekomen was...

ik krijg bij me stage veel veschillende taken.. je krijgt natuurlijk ook de eentonige kut klusjes te doen want ik ben een stagaire.. maar ik moet er ook voor zorgen dat nieuwe brokers (degene aan wie wij verzekering verkopen, die brokers verkopen ze dan weer aan consumenten) aan alle eisen voldoen voor dat ze lid mogen worden van ons bedrijf en met bestaande brokers bepaalde contacten onderhouden.. tis nu nog een beetje simpel maar ik merk dat ze me wel steeds meer verantwoordelijkheid willen geven.. en ik vind het gewoon heel leuk om de verantwoordelijkheid te krijgen over het contact met bepaalde brokers

de congressen komen er ook aan en die mag ik helpen organiseren.. en het is een beetje een zooitje op het bedrijf, niemand die gebruikt de zelfde lay out in brochures, folders en brieven. Iedereen gooit zelf iets bij elkaar. Ik moet daarom van alle branches al hun uitgaande files verzamelen (alles wat ze naar contacten verzenden, klanten en business to business) en bepalen wat één geschikte lay out/design zou zijn en daar een advies rapport over schrijven.

verder hebben we elke woensdag een lunch met de andere stagaires... er is nog een nederlander en er komt er nog een.. en er is nog een brazilliaan en verder gaan binnenkort een stel weg en komen er weer nieuwe.. prima stage dus.. en vanaf me bureau kijk ik uit op de sidney tower, die op steenworp afstand ligt.

in het huis is het verder heel gezellig.. we draaien elke avond een lekker muziekje en danis het een beetje chillen in de gezamelijke kamer.. in het weekend gingen we met zn allen stappen (die foto's moeten er ook nog op komen) dat was wel leuk met 50 man.. en sommige gaan dan metandere gozers mee huis en daar horen we de volgende dag pasvan... en sommige die nemen samen gewoon het stapelbed waar iemand anders onder ligt te slapen en sommige.. zoals ik.. gaan gewoon normaal slapen:P en iedereen die mijn nachtrust vestoord met onreine bezigheden schop ik de kamer uit!

dit weekend ben ik naar de operah house geweest met een stel huisgenoten!die was wel mooi en leuk om eens gezien te hebben.. de harbour bridge was het zelfde verhaal... de botanische tuinen waren wel heel mooi! er zaten wel honderden vleemmuizen in de bomen.. en er liepen kakketoes vrij rond, soort van wilde kakketoes maar dan wel net zo gewend aan mensen als de duiven in amsterdam... en die gingen dan op je arm zitten als je brood had.. er lopen hier sowieso veel rare vogels rond! en ook veel aziaten.. ik raak nog niet echt gewend aan het feit dat de auto's van de andere komen... maar daar hebben ze ervaring mee want op de weg staat geschreven of je naar links of rechts moet kijken:P en ik ben naar china town geweest met de franse stagair die ik deze week overgenomen heb! heerlijke sushi gegeten en geleerd hoe het met stokjes moet!

verder is de stad hier echt mooi.. je ziet de stad pas echt als je omhoog kijkt.. want het staat hier vol met hoge mooie gebouwen! en het is hartstikke netjes nooit zie je ergens afval liggen of gebouwen die onder constructie zijn, dat word allemaal afgeschermt.Als je savonds over straat loopt is er geen kip, zelfs niet in het centrum, alleen als je vlak naast een kroeg of club staat... iedereen is in de bar of thuis of in ieder geval binnen.. dat komt omdat ze hier vrij streng zijn.. je mag je nergens dronken vertonen.. ook niet in de bar.. dus iedere keer als we uitgaan worden er wel een stel uitgezet..

verder geniet ik gewoon van de mooie stad en de gezelligheid daar (want zo stil als het savonds is, zo druk is het overdag!) enin huis! want met 50 man is het altijd gezellig! alleen mis hartger wel! en natuurlijk ook de rest van het thuisfront!

cheers!

Reacties

Reacties

Marleen

Hee Nina!

Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
Klinkt erg leuk allemaal..
Geniet er lekker van.. stiekem ben ik best jaloers!

Kus Marleen

nel

hoi Nina
leuk verhaal , en ik ben blij te horen dat je het super naar je zin heb vooral zo door gaan!!!!!!
VETTE KUS hum en nel.

Oma en Opa

Hoy Nina,
Fijn om te horen dat je het naarje zin hebt je doet er een geweldige ervaring mee op zowel sociaal als voor je studie. We gaan za/12/9t/tmza1010 voor 4 weken naar Turkye maar we zoeken daar zeker naar een internetcafe om toch nog het een en ander van jou te vernemen en jij van ons natuurlijk. Vreemd dat jij geen bericht hebt gehad over de cadeau foto's van ons en van Nel en Hum,maar dat zal best wel goed zitten.
Heel veel liefs en kussen van Oma en Opa en geniet er maar van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!